El disseny de l’hort escolar de l’escola Pablo Neruda a L’Hospitalet de Llobregat es contextualitza dins d’un projecte Tàndem on hi col·labora l’Administració pública, el Centre educatiu i L’Ortiga. S’inicia en el curs escolar 2019/2020.
El terreny inicial és un solar en desús dins del centre educatiu on l’equip docent del centre hi vol crear una aula de natura i utilitzar l’hort escolar com a eina transformadora i d’aprenentatge per a infants.
El disseny d’aquest hort escolar es realitza tenint en compte la diversitat de l’alumnat, la facilitat de manteniment de l’hort i la comoditat d’accés. De la mateixa manera, es tenen en compte les diferents necessitats i competències segons el cicle educatiu. Es preveu que cada cicle s’especialitzi en el treball amb diferents cultius (arbres fruiters, aromàtiques, hortalisses, plantes plurianuals)
En l’àmbit estructural, a l’hort escolar Pablo Neruda es realitzen tasques de millora de la fertilitat de la terra amb l’aportació de matèria orgànica. Amb aquesta millora es vol garantir l’èxit a mitjà termini pel que fa a la producció dels cultius. També es construeixen les diferents tipologies de bancals, es marquen els camins i es munten taules de cultiu.
Per tal de garantir l’autonomia del manteniment dels cultius sobretot a l’època estival, es dissenya i s’instal·la un sistema de reg automatitzat.
Finalment, es preveuen diferents espais per a assegurar la qualitat del treball amb els grups d’infants: zones de descans, taules i bancs, espai d’eines i punts d’aigua.