Els horts

ELS NOSTRES HORTS

A L’Ortiga produïm seguint les tècniques de l’agricultura ecològica i els principis de l’agroecologia

Això significa, per exemple, que no apliquem productes de síntesi química ni herbicides als conreus, que fertilitzem amb fems orgànics, o que tenim una visió integrada de la sanitat vegetal que inclou la gestió de la biodiversitat o la lluita  biològica. Però més enllà del producte ecològic, busquem produir i comercialitzar un  producte que sigui sobretot de proximitat, socialment i econòmicament sostenible.

Amb aquesta base vam començar un petit hortet que a dia d’avui ja ocupa 10.000 m2  de superfície conreada, i que amb el suport dels nostres consumidors/es  ampliem i  millorem any rere any. Aquest espai únic que tenim el privilegi de treballar és dins la  Serra de Collserola i per tant fem una agricultura en terrasses, on l’ús eficient de l’aigua és un principi i una necessitat, i on convivim amb abundant i diversa fauna salvatge que  ens dóna moltes alegries i algun ensurt de tant en tant.

Treballem en la recerca dels coneixements agrícoles locals, en un entorn periurbà amb un passat molt rural. És així que cultivem algunes varietats hortícoles tradicionals de la zona com el tomàquet de Collserola o l’enciam del sucre.

La RECERCA permanent d’un model agrari integrat a l’entorn, respectuós amb els temps de la terra i que mira cap al futur.

Can Monmany

ESPAI AGRARI DE CAN MONMANY

(Valldoreix, Sant Cugat del Vallès), al peu del Puigmadrona.

Les primeres dades de la masia es remunten al s XVI, quan es coneixia amb el nom de mas Brunet. Posteriorment, juntament amb el Mas Roig i Can Canyelles, va ser una de les explotacions agràries més importants de la zona, destacant amb la producció de vi al llarg del s XIX.
Aquesta història ha deixat una estructura arquitectònica amb un altíssim valor patrimonial i un espai natural amb reconegut valor paisatgístic. Actualment la propietat és compartida entre l’Ajuntament de Sant Cugat i la EMD de Valldoreix i la ­finca es trova dins del Parc Natural de Collserola.

Des de l’any 2008, L’Ortiga ha recuperat bona part de les terres abandonades creant nous espais agricoles productius i retornant el valor ecològic i social del paissatge.

A més a més, estem recuperant el cultiu de vinya per fer vi, l’olivera per fer oli i altres fruiters presents a l’espai agrari.

Com arribar?

SI VENS EN TRANSPORT PÚBLIC:

FFCC (Ferrocarrils de la Generalitat), estació de Valldoreix, agafar autobús número 1 (surten cada hora a 00.15h i a 00.45h, excepte dissabtes, diumenges i agost que surten cada hora en punt). Baixar a la parada Pl. Joan Gassó, al final de l’avinguda Can Monmany, caminant 5 minuts per l’avinguda de plataners, arribes a la finca.

SI VENS AMB AUTOCAR:

Important! Recomanem venir amb autocars de màxim 12 metres de llargada (55 places), ja que alguns carrers són estrets i els autocars més grans tenen problemes.

Des de l’AP-7 en sentit nord (Girona) sortida 24 per incorporar-se pel Lateral B-30, seguir per  la sortida Rubí/Valldoreix i incorporar-se al carrer Josep Trueta. Primera rotonda recte, segona rotonda a la dreta (c/Arnau Vilanova), tercera rotonda agafar la tercera rotonda pel Passeig del Nard. Continuar fins a trobar el carrer Mossèn Jacint Verdaguer, girar a la dreta. Continuar fins a trobar una altra rotonda i agafar segona sortida per Av. Can Monmany. Continuar fins que s’acaba el carrer asfaltat i aparcar (Pl. Joan Gassó, hi ha una parada d’autobús). L’espai agrari es troba a 5 minuts al final de la pista de terra dels plataners.

DesdeAP7direccioGirona

Des de l’AP-7 en sentit sud (Tarragona) sortida 22 per incorporar-se pel Lateral B-30 seguir per  la sortida Rubí/Valldoreix i incorporar-se a l’Av Electricitat. A la rotonda donar la volta i continuar per Av. Electricitat, passant per sota l’autopista, i incorporeu-vos al carrer Josep Trueta. Primera rotonda seguir recte, segona rotonda a la dreta (c/Arnau Vilanova), tercera rotonda agafar la tercera rotonda pel Passeig del Nard. Continuar fins a trobar el carrer Mossèn Jacint Verdaguer, girar a la dreta. Continuar fins a trobar una altra rotonda i agafar segona sortida per Av. Can Monmany. Continuar fins que s’acaba el carrer asfaltat i aparcar (Pl. Joan Gassó, hi ha una parada d’autobús). L’espai agrari es troba a 5 minuts al final de la pista de terra dels plataners.

DesdeAP7direccioBarcelonasud

SI VENS AMB COTXE:

Des de l’AP-7 en sentit nord (Girona) Circular pel Lateral B-30 Sortida pel lateral: Rubí, Mira-Sol, Molins de Rei i C-1413m.

Allí trobaràs una rotonda. Cal agafar la primera sortida a la dreta (indica Can Domènech), una pista forestal. Un cop al camí de terra, en la primera bifurcació, escollir la de l’esquerra, seguir per el camí, passarem un petit pont, continuem sense deixar el camí de terra que esdevé un camí asfaltat. En la propera bifurcació triar la de la dreta, que acaba en la Plaça Joan Gassó  allà girem a la dreta per agafar altre cop el camí de terra que ens portarà a Can Monmany. Abans trobareu uns espai on poder aparcar i continuar a peu fins l’espai agrari de Can Monmany.

Indicacions sentit NORD

Des de l’AP-7 en sentit sud (Tarragona) sortida pel lateral: Rubí, Mira-Sol (passat l’Hospital General)

Un cop fora de l’autopista  vas a parar una rotonda, cal que giris a l’esquerra, passis per sota de l’autopista i aniràs a parar a una altre rotonda, s’ha d’agafar la segona sortida (camí forestal, Can Domènech). Un cop al camí de terra, en la primera bifurcació , escollir la de la esquerra , seguir per el camí, passarem un petit pont, continuem sense deixar el camí de terra que esdevé un camí asfaltat. En la propera bifurcació triar la de la dreta que acaba en la Plaça Joan Gassó  allà girem a la dreta per agafar altre cop el camí de terra que ens portarà a Can Monmany. Abans trobareu uns espai on poder aparcar i continuar a peu fins la masia.